Vanliga frågor & svar
Vad betyder one size-storlekar?
One size betyder att våra kläder tillverkas i en storlek som har ett större storleksspann, t ex ett plagg kan passa storlekarna 36-42.
One size betyder alltså inte att plagget passar alla storlekar på marknaden. Vissa one size-storlekar kan dessutom vara större eller mindre än 36-42. Detta anges i produkttexten.
Vad betyder ordet "stentvättat"?
När vi anger att plagget är stentvättat betyder det att vi har tvättat det så det har fått en ”vintagelook” – en använd, sliten look.
Rent praktiskt har vi färgat plagget först. Därefter avfärgat det delvis i ytterligare en tvätt.
Krymper era kläder?
Generellt är tyget i våra kläder tvättat minst två gånger. Det betyder att det är färdigkrympt om man följer tvättråden som står i plagget.
Om du tvättar ditt plagg för varmt (gäller främst viskos, tencel, ull, stickat) finns det risk att det krymper, det är tyvärr inte fog för reklamation om man tvättar plaggen utanför tvättråden. Det är dessutom bättre att tvätta plaggen i en svalare temperatur, då håller dem färgen längre.
Linneplagg kan med fördel tvättas i 40-60 grader. Samma med bomull. Viskos max 40 grader. Stickat i 30 grader i ullprogram för att hålla formen.
Hur får jag redea på måtten på era kläder?
Du hittar måtten under varje artikel.
Om jag ångrar mig, jag vill skicka tillbaka min order. Hur gör jag då?
Som företag har man tyvärr ingen ångerrätt utan köpet är bindande. Vi ber dig därför att ringa oss om du är osäker på något eller om du önskar se plaggen i verkligheten i något av våra showroom.
Om en kund kommer in med en reklamation i min butik, vad gör jag då?
Kunden kommer in med vara som är trasig.
Du som butiksinnehavare måste avgöra om kunden köpt ett plagg som de dragit sönder själva (sömmar, hällor på jeans etc) eller om tyget spruckit på ett udda ställe som kan tänkas vara fabrikationsfel.
OM du misstänker fabrikationsfel kan du skicka en bild till helena@reunionhome.se så hjälper vi dig med en bedömning.
Vi ersätter plagg med fabrikationsfel med ny vara.
Men vi ersätter tyvärr inte plagg som kunden använt på ett oaktat sätt.
Om en kund hittar en klänning i din butik som har ett hål måste vi påminna dig om din plikt att godkänna det levererade godset inom 8 dagar efter leverans för att få plagget utbytt/ersatt. Därefter förfaller den rätten.
Om mitt företag inte blir kreditgodkänt, hur kan jag handla då?
Du är varmt välkommen att handla hos oss oberoende om du blir kreditgodkänd eller inte.
Vi skickar då ut en förskottsfaktura som vi ber dig betala innan godset lämnar vårt lager.
Kan jag se era kollektioner live?
Självklart! Du är alltid varmt välkommen att boka tid för visning antingen via videolänk eller fysiskt i butik.
Lägg ett mail till helena@reunionhome.se så bokar vi en tid som passar.
Kan jag besöka er och handla direkt?
Absolut, du är varmt välkommen att komma till vår butik på Österlen och handla direkt om vi har varorna på lager.
Boka ditt besök hos helena@reunionhome.se - vi ser fram emot att ses!
Vad kostar frakten?
Vi har en fastställd fraktkostnad på 250 kr exkl moms, oavsett hur mycket du handlar (gäller normal transport inom Sverige med DHL).