Villkor & Info

Köpvillkor

Betalningsvillkor

Betalningsvillkor: 30 dagar netto. Från fakturans förfallodag debiteras dröjsmålsränta med gällande referensränta, dröjsmålsränta.

Priser

Alla priser anges i SEK.  Moms tillkommer för svenska kunder. Vi reserverar oss mot prisändringar.

Leverans

Leverans sker så fort som möjligt - inom 2-4 dagar om inget annat anges. Fraktkostnad tillkommer efter beställning. Vid beställning av produkter utanför vårt ordinarie sortiment kan leveranstiden bli längre än normalt. Kontakta vår säljagent på helena@reunionhome.se om du vill veta mer!

Integritetspolicy

Integritetspolicy

Vi tar personuppgiftsbehandlingen på stort allvar och värnar alltid om din personliga integritet.

Du kan här läsa mer om vad en personuppgift är samt hur vi behandlar dem. Skulle du ha några funderingar kring personuppgiftsbehandlingen är du alltid varmt välkommen att kontakta oss.

Vad är en personuppgift?

All slags information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person som är i livet räknas som personuppgifter.

Även bilder (foton) och ljudupptagningar på individer som behandlas i dator kan vara personuppgifter även om inga namn nämns.

Vad menas med behandling av personuppgifter?

Behandling av personuppgifter är allt som sker med personuppgifterna. Varje åtgärd som vidtas med personuppgifter utgör en behandling, oberoende av om den utförs automatiserat eller inte.

Exempel på vanliga behandlingar är insamling, registrering, organisering, strukturering, lagring, bearbetning, överföring och radering.

Vem är personuppgiftsansvarig?

Reunion Nordic AB

Österlenvägen 1021

271 77 Löderup 

Org nr 5566421961

Vilka personuppgifter samlar vi in om dig och varför?

Typer av personuppgifter:

* Namn
* Kontaktuppgifter (för t.ex. leverans eller kundtjänst)
* Köpinformation (t.ex. vilken vara som beställts och vid vilken tidpunkt)

För hantering av beställningar kan följande behandling ske:

* Hantering av betalning
* Leverans och avisering
* Kundtjänst


Ibland är det nödvändigt för oss att dela personuppgifter med företag som fungerar som personuppgiftsbiträden för oss, det kan till exempel handla om företaget som transporterar beställda varor, eller företaget som behandlar betalningen. Alla våra personuppgiftsbiträden behandlar informationen enligt bestämda instruktioner och lagar.

 

Vi delar personuppgifter med följande typer av personuppgiftsbiträden:
* Transportörer, företag som transporterar varorna
* Betallösningar
* IT-tjänster, företag som hanterar drift och underhåll av våra IT-lösningar

 

För att kunna hantera till exempel kundtjänstärenden så behöver vi ibland spara personuppgifter, men vi strävar alltid efter att lagra dem under så kort tid som möjligt. Om du vill veta mer om hur länge uppgifterna sparas eller få djupare insikt om vilka personuppgifter vi behandlar om dig är du alltid välkommen att kontakta oss.

 

Du har rätt att begära att dina uppgifter rättas om de skulle vara felaktiga, då ber vi dig kontakta oss. Om uppgifterna inte längre är nödvändiga för de ändamål de samlats in kan du kontakta oss och begära radering. Vi använder så kallade Cookies för att du som kund ska få en så bra upplevelse som möjligt. En Cookie är en passiv liten datafil som nästan alla hemsidor använder sig av, med hjälp av Cookies kan vi föra statistik över hur hemsidan används och få bra information om hur hemsidan kan förbättras. Cookies hjälper även till att hålla reda på vad du som kund har i din varukorg.

Du kan ställa in din webbläsare så att den inte accepterar Cookies.

Leveransvillkor

Leverans

Vi levererar endast till företagsadresser, ej box- eller bostadsadresser. Är det ingen på plats vid tidpunkten för leverans, förbehåller vi oss rätten att fakturera för eventuell lagerhyra av gods eller tillkommande fraktkostnader.

Avvikande öppettider måste meddelas vid orderläggning.

Transportskador

När du får en leverans till din butik måste du noggrant se över godset på en gång.
Finns det tecken på skador eller stöld? Har någon öppnat ditt gods eller saknas något? Om du upptäcker något som inte stämmer måste du lämna en skriftlig anmärkning på fraktsedeln som chauffören ska signera. Du och chauffören ska behålla varsin kopia av fraktsedeln.

Om du inte lämnar någon anmärkning kan du inte få någon ersättning för ditt skadade/stulna gods! Dolda skador måste anmälas till transportören inom 7 arbetsdagar. Om en sådan situation uppstår måste du kontakta kundservice på Reunion Nordic AB så fort som möjligt men senast inom 7 arbetsdagar. Ersättning utbetalas efter avslutad utredning från fraktbolaget.

Felleverans

Om Reunion Nordic AB levererat fel vara, vänligen anmäl detta inom 8 dagar för ersättningsleverans.

Reklamationer

Reklamationer

Reklamationer på godset (gäller ej transportskador) skall anmälas till Reunion Nordic AB senast 8 dagar efter mottaget gods (undersökningsplikten).

Ordernummer, artikelnummer, antal, foto och orsak skall skickas in i samma mail till helena@reunionhome.se innan produkten säljs eller skickas vidare till tredje part. Gods kan endast returneras efter ett skriftligt godkännande från Reunion Nordic AB. Godset måste returneras i sin originalförpackning med samtliga tags/märkningar kvar på godset.

Reservation

Reservation

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning och för eventuella tryckfel på webb och i katalog. Mått, färger och vikt kan skilja, även mindre skillnader i design kan förekomma.

Webbshop / Showroom

Webbshop

Välkommen att besöka vår webbshop www.reunionhome.se - återförsäljare där du kan lägga din order dygnet runt.

Registrera dig på vår hemsida för att få dina personliga inloggningsuppgifter. Om du glömt ditt login klicka på "Glömt ditt lösenord" och ange din maildress. Ditt login skickas automatiskt till din mailbox.

Showroom

För en mer personlig titt på våra kollektioner var snäll att kontakta vår säljagent Helena som finns tillgänglig att boka en visning.

Tid bokas efter överenskommelse via mail helena@reunionhome.se