Returnera?
Vi på Reunion har i många år försökt att skapa en webbshop som är hållbar ur retursynpunkt.
Returerna kostar mycket pengar för företagen och ännu mer för naturen och slöseri med resurser som packmaterial, bensin för transporter och löner för människor som ställer till rätta för att vi människor är slarviga i våra beteenden
Vi är tydliga med att vi inte tar emot returer av REAvaror och utförsäljning. Du har som kund rätt enligt distansköpslagen att returnera inom 14 dagar.
Är du intresserad av att fynda, men är osäker på passform, storlek, färg - varmt välkommen till vår butik i Malmö, adress hittar du längst ner på vår hemsida.
Här kan du i lugn och ro ta dina fyndbeslut när du provat plagget.
RETUR
Vill du som privatkund returnera en vara?
Kontakta oss på kundtjanst@reunionhome.se
Varor i ordinarie sortiment med tillfälliga rabatter kan returneras inom 14 dagar enligt lag. Vi hjälper dig gärna att byta till annan produkt, färg, storlek om du ångrar ditt köp.
Alla frakter sker på beställarens bekostnad.
Observera att retursedel skickas med i varje order men om du vill returnera något så måste du först kontakta oss för ett godkännande.
Vi kan inte ta emot returer som skickas till ombud. Vi debiterar 250 kr för hämtning på ombud.
For our international customers, we offer a self-service return process. Customers are responsible for booking their own delivery slips with their chosen shipping company for returns.
If you need assistance or have questions regarding your return, please do not hesitate to contact us.
Please note that all other requirements outlined in our return policy for Swedish customers also apply to international orders.
ÅNGERRÄTT
Du har enligt gällande lag, 14 dagars ångerrätt (utom de varor vi speciellt har märkt ut som ej öppet köp, specialbeställningar samt hygienprodukter) om du vill byta till annan produkt, färg, storlek eller ångra ditt köp.
Observera att om du vill returnera något så måste du först kontakta oss för ett godkännande.
Varan ska returneras till oss oanvänd och oskadad i originalförpackning. Bifoga också följesedel och kvitto.
Du står för returfrakten och eventuella transportskador. Ofullständigt frankerade paket och paket skickade mot postförskott löser vi inte ut.
REKLAMATIONER
Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara.
Du måste meddela kundtjänst detta senast 5 dagar efter det att du har mottagit dina varor och samtidigt skicka in en bild på den skadade varan via mail.
För att returnera en vara ska denna vara oanvänd, i originalförpackning och i det skick som den var när du mottog den.
Observera att en retursedel skickas med i varje order men du måste först ta kontakt med kundtjänst för att få reklamationen godkänd.
Vi på Reunion har inga fria returer.
Önskar du returnera en vara betalar du frakten i retur själv.
Vi går inte in och ändrar eller tar bort fakturor hos Klarna.
Om vi kommit överens om en återbetalning eller tillgodokvitto/presentkort på en del av beloppet korrigerar vi i din order och detta justeras automatiskt i Klarna.
KUNDTJÄNST
Du når oss på mail: kundtjanst@reunionhome.se
Kundtjänst är öppen 10-16.30 måndag till fredag.
Stängd på helgdagar.
FRAKT
Fraktkostnaden är 75 kr för köp upp till 899kr.
Handlar du för mer bjuder vi på fraktkostnaden.
Leveranstid är ca 2-4 arbetsdagar
Paket som inte hämtas hos ombud inom 7 dagar går tillbaka till oss och vi måste då ta ut en avgift på 200 kr.
Undantag förekommer vid beställning av produkter som väger mer än 10 kg, t ex stora tunga möbler eller andra produkter som är skrymmande.
Vi meddelar korrekt fraktkostnad.